TRAKTOR KUBOTA M4063 18x18
Díky své všestrannosti a praktičnosti je Kubota M4003 Traktor pro každodenní použití nejen pro menší farmáře, ale i pro práci v živočišné výrobě s krmným vozem. Skvělou manévrovatelnost a extrémně malý poloměr otáčení ocení uživatelé především při práci s čelním nakladačem. Kubota M4003 je rovněž vhodná pro sklizeň pícnin, lehké polní práce, úpravu kolbiště nebo komunální služby.
Motor
4válcové přeplňované motory V3307 s vysokotlakým vstřikováním Common Rail o objemu 3,3 litru jsou dostupné s výkonem 66 HP (M4063) nebo 74 HP (M4073). Motory jsou vybaveny ventilem EGR a filtrem pevných částic DPF.
Převodovka
V základní výbavě disponují všechny modely M4003 převodovkou s šesti rychlostními stupni, které je možné řadit ve 3 jízdních rozsazích. Celkem je tedy 18 stupňů pro jízdu vpřed a 18 stupňů pro jízdu vzad. Všechny modely jsou standardně vybaveny superplazivými rychlostmi. Kubota M4073 může být vybavena na přání převodovkou s dvoustupňovým násobičem. Počet převodů následně činí 36 stupňů pro jízdu vpřed a 36 stupňů pro jízdu vzad. Funkce ECO Speed umožnuje dosažení maximální rychlosti 40 km/h při otáčkách motoru snížených o 20 %. Pro změnu směru jízdy vpřed a vzad slouží páčka elektrohydraulického reverzoru, která je umístěna na sloupku volantu.
Kabina
Zaoblená skla a střešní průhled zlepšují výhled a zvětšují prostor. Kabina poskytuje dostatek místa nad hlavou. Oproti předchůdci sérii M60 je kabina širší o 18 cm. Díky tomu je jízda pohodlná i ve dvou. S klimatizací a topením ve standardu poskytuje kabina komfort při práci po celý rok. Při častém nastupování a vystupování ocení obsluha nastavitelný volant, který je velice rychle možné přiklopit či odklopit pomocí nožního pedálu. Hlavní ovládací prvky jsou umístěny ergonomicky na pravé straně. Přístrojová deska je shodná s traktory Kubota vyšších řad. Nové je také tlačítko funkce paměti dvou rozdílných otáček motoru. Standardně je dodávána klimatizace a vzduchem odpružené sedadlo řidiče. Kabina může být na přání vybavena sedadlem spolujezdce. Kabina je nově vybavena 4 LED pracovními světlomety.
Hydraulika
Zdvihací síla zadního tříbodového závěsu kategorie II činí 2 500 kg Ramena závěsu jsou vybavena rychloupínacími háky. Sériově jsou dodávané 2 přídavné hydraulické okruhy, které lze na přání rozšířit o třetí ventil s regulací průtoku. Standardní rychlosti vývodové hřídele je možné přepínat z místa řidiče mezi 540 a 540E ot./min. Na přání je možné rychlosti vývodové hřídele nahradit za 540 a 1 000 ot./min.
Přední náprava
Díky převodu dvojitým kuželovým soukolím jsou traktory řady M4003 neuvěřitelně obratné. Tento systém, kompletně uzavřený v olejové lázni zaručuje dlouhou životnost, snadnou údržbu a oproti standardním kloubovým převodům umožnuje dosáhnout extrémně malého průměru otáčení pouze 4 m. Výhodou je i vysoká světlá výška traktoru. Toto technické řešení využívá Kubota již více než 30 let.
Čelní nakladač
Originální čelní nakladač Kubota LK je navržen přesně na míru daného modelu.
Nakladač lze rychle a snadno odpojit. Tlumič rázů snižuje vibrace především při vyšší pracovní rychlosti. Ať už potřebujete nakládat hnůj, manipulovat s balíky nebo převážet palety, bude pro Vás Kubota M4003 s čelním nakladačem nepostradatelným pomocníkem. Nakladač je standardně dodáván s tlumičem rázů, 3. funkcí a ochranou kapoty.
Provedení s ochranným rámem ROPS
Kubota M4003 je také dostupná ve verzi s ochranným rámem ROPS – bez kabiny.
Výhody tohoto provedení jsou rychlé nastupování a vystupování, ale také neomezený výhled do všech stran. Vynikající řešení pro práci ve skleníku, v jízdárně a v prostorech s nižším průjezdem.
M4063 ROPS | M4063 Cab | |
---|---|---|
Motor | ||
Typ | V3307-CR-T | |
Zdvihový objem/počet válců | 3 331/4 cm3 | |
Max. otáčky motoru | 2 400 ot/min | |
Max. výkon motoru (97/68/EG) | 48,8 (66) kW (HP) | |
Objem palivové nádrže | 70 l | 90 l |
Převodovka | ||
Počet rychlostních stupňů | 18 vpřed/18 vzad nebo 36 vpřed | |
Maximální rychlost | 40 km/h | |
Převodovka | synchronizovaná, 6 stupňů, 3 skupiny | |
Reverzní zařízení | elektrohydraulické | |
Brzdy | hydraulické kotoučové, zapínání 4×4 při brzdění | |
Připojení pohonu 4×4 | elektrohydraulické | |
Zadní vývodový hřídel (PTO) | ||
Typ vývodové hřídele | nezávislý, elektrohydraulická, lamelová spojka s brzdou | |
Rychlost | 540/540E (1000 – volitelné) ot/min | |
Hydraulika | ||
Průtok hydraulického čerpadla | 63 l/min | |
Tříbodový závěs | rychloupínací s teleskopickými stabilizátory | |
Kategorie | II | |
Regulace | polohová, silová a smíšená | |
Nosnost zadního TBZ | 2 500 kg | |
Počet hydraulických okruhů | 2 standardně, 3 volitelně | |
Ostatní | ||
Řízení | hydraulické | |
Přední náprava | uzavřené koncové převody, kuželové soukolí | |
Přístrojový panel | analogový/LCD display | |
Standardní pneu | 320/85 R20 vpředu; 420/65 R30 vzadu | |
Rozměry a hmotnosti | ||
Celková délka | 3 700 mm | |
Celková výška | 2 090 mm | 2 580 mm |
Celková šířka | 1 850–2 150 mm | 1 950–2 165 mm |
Rozvor | 2 135 mm | |
Rozchod kol – vpředu | 1 450–1535 mm | 1 365–1 415 mm |
Rozchod kol – vzadu | 1 430–1 730 mm | 1 530–1 745 mm |
Pohotovostní hmotnost | 2 570 kg | 3 040 kg |
Průměr otáčení | 4 m |
© K.B.T. PROFTECH s.r.o.